donderdag 2 februari 2012

Pompje eruit en leuke kaartjes

Gisteren mocht het pompje eruit dat was aangekoppeld na mijn chemo in het ziekenhuis. Na het afkoppelen moest de pomp nog gespoeld worden, en werden ook de draadjes van de thoraxdrain eruit gehaald. Ik ben écht blij dat ik op deze dienst oncologie beland ben. Het verpleegkundig personeel is supervriendelijk. Op dinsdagnamiddag werd ik zelfs opgebeld om te horen hoe het met me was! Deze eerste chemo is goed verlopen: geen misselijkheid of andere ongemakken én ik maak 's avond geen temperatuur meer. Ik maak me natuurlijk geen illusies. De volgende beurt sleep ik nog steeds chemo mee van de eerste beurt ... én is de kans op misselijkheid natuurlijk een stuk groter. Maar, dat is een probleem voor binnen 2 weken.

's Morgens kreeg ik ook enkele leuke verrassingen: kaartjes van KarinBonnie en van Ingrid.Prachtige kaarten, lieve bemoedigende woorden én van Ingrid kreeg ik er nog een stel nostalgische labels bij. Elke dag krijg ik via m'n blog ook lieve reacties binnen van lezeressen. Dit alles doet me enorm goed. Het feit dat er een hoop mensen zijn die aan me denken, kaarsjes branden geeft een warm gevoel. En - zo denk ik - hoe blijer ik me voel, hoe beter voor m'n genezingsproces!
Liefs,
@nne

8 opmerkingen:

  1. Hoi Anne,
    fijn dat de eerste chemo goed verlopen is!
    Wat heerlijk dat er zoveel mensen aan je denken! Een blij gevoel is idd. goed!!!
    Sterkte!
    XXX Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ontdek deze blog net pas......heftig maar ik ga je volgen natuurlijk......dikke knuffel meis...vecht en overleef !! ga ervoor......ik bid voor je liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat de chemo op zich goed is verlopen. Natuurlijk was je er het liefst nooit mee begonnen, maar soms heb je niet alles zelf voor het kiezen. Dit pak je dan toch maar zonder bijwerkingen mee!

    Wat goed om te horen dat er al kaarten binnenkomen! Was er even bang voor na je laatste post over de Belgische Posterijen waarbij vaak post verloren gaat :)...dat willen we bij jou liever niet mee maken. Geniet van alle warme woorden...ze zijn je van harte gegund!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed te horen dat de eerste chemo goed is verlopen. Fijn dat er mensen zijn die aan je denken en met je meeleven, ik verwacht dat je nog wel veel meer post zult krijgen ;)

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat er veel zon binnenkomt bij je en dat je bloem maar veel mag wiebelen ;-) Weetje Anne we kunnen heel weinig doen voor je maar wat we kunnen doen, is je steunen met woorden en kaarten, ik hoop dat je het in ieder geval veel warmte geeft.

    Veel sterkte meis
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toen mijn broer zo ziek was, heeft mijn zus met een Belgische professor gemaild voor advies over een eventuele hypec behandeling, die man kende ons niet eens, maar mailde zelfs midden in de nacht terug, echt ongelofelijk, wij zijn die man zo dankbaar geweest, als ik het zo lees, heb je het qua behandelend artsen en verpleegpersoneel goed getroffen, dat is zo fijn in zo'n situatie
    en super dat je al kaartjes hebt gehad van een aantal meiden
    Hoop dat je, je de komende tijd nog goed blijft voelen, kan je energie opdoen voor de volgende chemo
    Liefs maar weer
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Plein de pensées positives s'envolent vers toi ...
    Je t'embrasse
    Marie-Ange

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat de verpleegkundigen op de oncologie zo aardig zijn. Dat scheelt al een hele hoop. Lief dat er zoveel mensen aan je denken nu.
    Ik wens je nogmaals veel sterkte.

    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen